سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوپاپ های فوق العاده

سوپاپ های فوق العاده

 

 

 

لیفان

 

خودرو خوبی کمتری داشته اما دسترس پذیرتر بوده قطعات یدکی لیفان  و به اندازه‌ی اکسیژن هوا محبوب بوده است. پیشرانه‌ی خودرو از نوع 1.6 لیتری 8 سوپاپ است. این خودرو همیشه در سایه‌ی برادر VTS شانزده سوپاپ خود بود. پیشرانه‌ی کوچک این خودرو به‌صورت استاندارد قدرت 97 اسب بخاری داشته اما برای توسعه‌ی بیشتر و تولید قدرت بالاتر در هر پروژه‌ای فوق‌العاده است.

 

لوازم

 

خب بیایید یک جفت سیلندر اضافه کنیم. حالا لوازم یدکی لیفان قابل‌توجه فولکس‌واگن را داریم. این پیشرانه در حقیقت از نوع V شکل و خطی است. این نوع مهندسی شگفت‌انگیز هنوز هم در پروژه‌هایی مانند بوگاتی ویرون و شیرون بکار رفته و البته نسخه‌های 12 سیلندر بنتلی کانتیننتال جی تی نیز از این نوع مهندسی استفاده کرده است.
پیشرانه‌ی 2.8 لیتری 12 سوپاپی که فولکس در ابتدا طراحی کرده بود قدرت 172 اسب بخاری تولید می‌کرد که با استانداردهای امروزی خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد اما با نصب سیستم اگزوزی مناسب شاهد صدایی بهتر از حد انتظار هستید. نمونه‌های کارکرد بالای این خودرو این روزها کاملاً ارزان هستند.

 

قطعات

 

اضافه کردن دو سیلندر دیگر ما را به آلفارومئو 33 لوازم لیفان می‌رساند. این خودرو از نسخه‌ای مسابقه‌ای مشتق شده است. Stradale که نام خود را از Street گرفته و برای خیابان ساخته شده پیشرانه‌ای 8 سیلندر و 2 لیتری با قدرت 230 اسب بخار دارد. درباره‌ی سال 1967 صحبت می‌کنیم! پیشرانه تنها به یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی در هر سیلندر نیاز داشته است.
دیگر فاکتور شگفت‌انگیز خودرو که 33 Stradale را نمادین می‌سازد وزن خالص آن است. خودرو تنها 700 کیلوگرم وزن دارد؛ اما با در نظر گرفتن اینکه خودرو فاقد قفل درب است، اگر نمونه‌ای از آن را بخرید شاید نخواهید خودرو را ترک کنید