سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازار گرم بلند قامتان لیفان

بازار گرم بلند قامتان لیفان

لیفان

به گفته سام کاویانی همان‌گونه که بازار بلندقامتان وارداتی سخت داغ و پرشور است و سانتافه نامی از هیوندای هم صدرنشین آن بازار در سال 95 شد؛ سازندگان داخلی هم پای به پای وارداتی‌ها شبانه‌روز مشغول به کارند و خیل انبوهی از هم‌وطنان مشتاق را به انواع شگرد و تدابیر  قطعات یدکی لیفان مفتون و مجذوب خود نموده‌اند. منظور از تولیدات داخل هم در اینجا اشاره به آن دسته از بلندقامتانی دارد که اساساً آسیایی هستند و در این دیار تنها مونتاژ می‌شوند. بخش عمده آنها از خطه پهناور چین می‌آیند و اندکی هم از ژاپن.

قطعات لیفان

در مجموع، در یازده ماهه نخست سال 1395 شمسی، تعداد 54,341 دستگاه خودروی شاسی‌بلند در کشورمان تولید شد که نسبت به سال پیش از آن از رشد 49.9 درصدی برخوردار بود. کماکان جک S5 با تولید 18,745 دستگاه در صدر این جدول ایستاده است و بعد از آن چری تیگو 5 جای گرفته است. خودرویی لوازم یدکی لیفان  که بیشترین رشد سالانه تولید را در میان تمامی بلندقامتان داخلی از آن خود نمود و شمار تولیدات آن بیش از 7 برابر در قیاس با سال 94 رشد داشت. کمترین رشد و کمترین تولید هم در میان داخلی‌ها از آن لندمارک بود که تنها یک دستگاه از آن در سال 95 تولید شد!

لوازم لیفان

تولید خودروهای بلندقامت ساخت داخل . با این توضیح که چون برخی از این خودروها به تازگی، در اواسط و یا ماه‌های پایانی سال 95 وارد خط تولید شدند و کمتر از یک سال هم است که در چرخه تولید هستند، ارقام رشد سالانه آنها در جدول منظور نگردیده است