سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحول کاشت مو از گذشته تا امروز

تحول کاشت مو از گذشته تا امروز

عمل زیبایی کاشت مو ، عملی است که در آن فولیکول های مو از بانک موی پشت سر فرد برداشته شده به دیگر نقاط بدن مانند؛ سر ، ابرو ، ریش ، مژه و سبیل انتقال داده می شود  .تاریخچه کاشت مو

عمل زیبایی کاشت مو برای زنان نیز کاربرد دارد ولی عمل زیبایی کاشت مو ، بیشتر جهت طاسی های نوع مردانه به کار می رود .
از قرن 19 ، بافتی از پوست سر با منبع اصلی تولید خون در نواحی طاس کاشته می شد . کاشت ابرو در تهران

کاشت مو

جراحان ژاپنی در دهه 1930 از روش های جدید کاشت مو در تهران  ، جهت ترمیم موی ابرو و مژه های آسیب دیده استفاده می کردند که با شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم ، تلاش های ژاپنی در جهت عمل پیوند مو برای دو دهه مخفی ماند .

در پایان دهه ی 1950 ، اولین کاشت مو به روش امروزی در افراد با الگوی طاسی مردانه در نیویورک آمریکا ، توسط دکتر Norman Orentreich انجام شد .

تا پیش از انجام عمل کاشت مو توسط دکتر Orentreich ، تصور می شد موهای پیوندی ، یا رشد نخواهند کرد یا اگر هم رشد کنند ، رشدی برابر با موهای اولیه نخواهند داشت ، که دکتر Orentreich خلاف آن را نشان داد .

کاشت ریش آقایان

تلاش های مختلف در جهت عمل کاشت مو ادامه داشت تا اینکه در دهه ی 1980 استفاده از برش های نواری جهت کاشت مو رواج یافت .کاشت ابرو

رفته رفته با گذشت زمان ، فولیکول های مو به واحدهای ریزتر و برش ها با فاصله ی کمتر باعث شد تا مو در ناحیه ی گیرنده به شکل طبیعی تری قرار گیرد .

در نهایت پس از پیچ و خم های بسیار عمل زیبایی کاشت مو ، تاریخچه ی کاشت مو با پیشرفت های زیادی در طی سالیان گذشته منجر به بهبود فرآیند کاشت مو و کاهش عوارض و معایب آن به شکل امروزی گردید  .

امروزه متداول ترین و کم عارضه ترین روش های کاشت مو ،روش های FIT،  FUT و روش ترکیبی از این دو روش می باشد . کاشت ریش