سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمار فروش هیوندای در هشت ماه نخست سال 2017

آمار فروش هیوندای در هشت ماه نخست سال 2017

 

 

سال 2017 درمجموع سال چندان خوشی برای لوازم هیوندای نبود. در هشت ماه نخست این سال، این برند محبوب کره‌ای با کاهش فروشی به میزان 10.4 درصد مواجه بود و فروش 7 مدل از 10 مدل اصلی آن کاهش یافت. کل فروش هیوندای در این بازه زمانی تنها معادل 2.83 میلیون دستگاه بود.

عملکرد هیوندای

البته عملکرد هیوندای در تمامی نقاط دنیا با بد به یاری همراه نبود. در کشورهای عضو منطقه CIS (روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان و…..)، این برند توانست رشد بالای 10 درصد را در قیاس با پارسال از آن خود کند. در اروپا و آمریکای لاتین هم به‌طور مرزی عملکرد آن مثبت بود. اما در بازارهای بزرگ جهان، قطعات هیوندای با بدشانسی بسیاری مواجه بود. مثلاً در آسیا و در چهار بازار مهم آن ازجمله چین، ژاپن، هند و کره با افت فروشی به میزان 14.9 درصد سروکار داشت. در آمریکای شمالی هم از فروش آن در مقایسه با پارسال به میزان 14.1 درصد کاسته شد و بدتر از همه در کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، با کاهش فروشی معادل 18.6 درصد نسبت به سال پیش از آن مواجه بود.

آمار سالانه هیوندای

اگر تنها آمار سالانه را ملاک قرار دهیم. سهم مناطق مختلف جهان از مجموع فروش هیوندای در سال 2016 میلادی بدین ترتیب بود: چین با سهم 23.2 درصد بزرگترین بازار هیوندای در جهان محسوب می‌شود. سپس، آمریکا با سهم 15.8 درصد دومین بازار بزرگ هیوندای در جهان، کره جنوبی با 13.5 درصد سومین بازار، هند با سهم 10.3 درصد چهارمین و برزیل با سهم 4.1 درصد پنجمین بازار بزرگ هیوندای در دنیا بوده‌اند. نکته جالب توجه اینکه سهم بازار کره از فروش جهانی هیوندای از 17.9 درصد در سال 2010 به 13.5 درصد در سال 2016 کاهش یافت و در عوض، به سهم چین و آمریکا از فروش جهانی آن افزوده شد.