سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمرکز هیوندای بر شاسی بلندها

تمرکز هیوندای بر شاسی بلندها

مراسم رونماییی

در حاشیه مراسم رونمایی از مدل ساب‌کامپکت کونا در مجموعه موتور استودیوی لوازم یدکی هیوندای در فاصله‌ای دور از مرکز شهر سئول، این خودروساز کره‌ای از برنامه‌های عمده‌اش برای توسعه مدل‌های شاسی‌بلند در خط تولید نیز پرده برداشت. مسئولان اجرایی هیوندای از تمایل این کمپانی برای داشتن مجموعه‌ای کامل از شاسی‌بلند، شامل یک مدل کوچکتر سگمنت A در سطحی پایین‌تر از «کونا» و همین‌طور یک شاسی‌بلند در سگمنت E، در موقعیتی بالاتر از سانتافه خبر داده‌اند.

بازار خودرو هیوندای

 

در حالی که «کونا» می‌خواهد نسل موسوم به «هزاره» و کسانی که یک زندگی پرجنب‌وجوش دارند را تحت‌تأثیر قرار دهد،  قطعات یدکی هیوندای این موضوع را نیز تشخیص داده که باید مطابق با نیاز و تمایل روزافزون بازار خودرو، به سمت کر‌اس‌اورها قدم بردارد؛ چرا که در غیر این صورت، از سایر خودروسازان در سطح جهانی عقب خواهد ماند. البته مقامات هیوندای، در همین حال به این موضوع اشاره کرده‌اند که این کمپانی همچنان به تعهداتش در خصوص توسعه پیشرانه‌های هیبریدی، تمام‌الکتریکی و پیل‌ سوختی هیدروژنی وفادار می‌ماند. طبق گفته هیوندای، در مجموع تا سال 2020، تعداد 31 مدل جدید از این خودروساز ارائه خواهد شد:

حمل و نقل هیوندای

ما روزهایی را که فقط به ارائه یک خودروی خوب و با کیفیت مناسب فکر می‌کردیم، پشت‌سر گذاشته‌ایم و در حال حاضر به یک حمل‌ونقل خوب، پاک و با قابلیت‌های ارتباطی فکر می‌کنیم. برنامه داریم تا سال 2020 بیش از 14 خودروی کره‌ای  به صورت الکتریکی یا پیل‌سوختی ارائه کنیم. ضمن اینکه به توسعه زیرساخت‌های هیدروژنی و بهبود ظرفیت باتری‌های الکتریکی متعهد هستیم.

استراتژی هیوندای

در نتیجه، شنیده‌های قبلی در این زمینه تأیید می‌شود و شروع این استراتژی با مدل «کونا» خواهد بود. هیوندای درنظر دارد که دو مدل هیدروژنی و تمام‌الکتریکی از کونا در اوایل سال 2018 میلادی به خط تولید ببرد. گفته می‌شود که دامنه مسافت مدل تمام‌الکتریکی حداقل برابر 390 کیلومتر خواهد بود؛ یعنی تقریباً معادل مسافتی که شورولت بولت می‌تواند با یک بار شارژ باتری‌هایش بپیماید. دامنه مسافت شورولت بولت در حال حاضر برابر 383 کیلومتر است که به میزان قابل‌توجهی از مسافت 200 کیلومتری در هیوندای آیونیک بیشتر است.